pondělí 22. srpna 2011

Conan the Barbarian (2011)

Bacha na spoilery :P

Možná to bylo tím, že jsem na tenhle film tak dlouho těšila, možná jsem prostě jenom potřebovala jít znovu (po docela krátké době) do kina. Každopádně jsem skočila hned po prvním promítání, které se namanulo. A nelitovala jsem. Nová verze Barbara Conana byla sice točená pro 3D, ale já plastovým brýlým zrovna moc neholduju, takže jsem si to (zatím) odpustila. A proč jsem nadšená i když bych podle většiny lidí nadšená být neměla? Samozřejmě, může za to hlavní hrdina v podání (milionkrát zmíněného) Jasona Momoi. Protože dívat se na jeho tělo by mi stačilo klidně na další čtyři hodiny a ani bych nemrkla. A ano, film byl hlavně o něj a to uznali všichni a všichni tvrdí, že s lepším scénářem by se na něj aka Conana podívali znovu. Dobře, netvrdí to všichni. Jsou tu potom také zarytí odpůrci, kteří by si přáli vyvolat ducha živého Arnolda a vrátit ho na plátno jako dalšího Conana. Musím se přiznat, že ten původní film jsem nikdy neviděla. Fantasy mě dřív tolik nelákalo a Arnolda vážně nemám ráda. Uznávám ho jen jako Terminátora, nic víc. Takže nemůžu uplně porovnávat, ale i tak. V soutěži Arnie vs Jason je Jason jasná jednička.
Překvapilo mě, že jsem se během dlouhých stodeseti minut ani jednou nepozastavila, nezačala přemýšlet, neutíkala od toho, co se na plátně děje. Akce tam totiž bylo požehnaně, dělo se pořád něco a nikdy to nebylo zdlouhavé nebo nutné. Na druhou stranu musím uznat, že absolutně všechno, co se dělo, bylo nelogické, uspěchané a vlastně uplně padlé na hlavu. (Ale je to fantasy, od kdy je ve fantasy něco logického, sakra!)
Začalo to jedním velký WTF, když vám začali něco vyprávět. Něco, o čem nemáte ani potuchy, co to bylo. Pak to přeskočilo do bitevního pole, kdy Conanův otec vyřízl malého Conana z břicha své ženy. Odtud pochází ten blábol, že byl Conan odkojen krví. Jo, a pak už tu máme Conana ve věku... nevim, deset, možná. Při nějaký pitomý soutěži, kde nakonec zabije pár divokejch lidí a přinese jejich hlavy tátovi. Nikdy nezapomenu na tu scénu, kdy vyflusne vejce. Ale to byste museli vidět... Pak je tam hodně father-son bonding. A pak už (konečně...) zabijou jeho otce a rozjíždí se to. Můžeme si střihnout na dospělého Conana, který postupně zjišťuje, kdo je vrahem jeho otce. A samozřejmě se rozhodně ho zabít. Mezitím ale potká holku, kterou mimojiné vrah jeho otce potřebuje k rituálu, díky kterému ovládne svět. A tak. Následují věci jako sex (málo), únos (příliš jednoduchý) a vysvobozování, který vystačí na zbytek filmu. Někdo se někde zmínil, že způsob, jakým k vysvobozování došlo, je podobný počítačovým hrám. Tedy od spodu. A to jenom proto, aby Conan zjistil, že se vlastně musí přemístit někam jinam, aby svoji holku zachránil. No a všichni tuší, že to dopadne tak, jak to vždycky dopadnout má. Mohli by být spolu, ale nebudou, protože jejich cesty osud rozdělil, a každý z nich jde jinou. Což je skvělý, protože to otevírá dveře dalšímu pokračování bez tý otravný Rachel Nichols. Vážně mi není sympatická, nevim, co na ní všichni vidí. Hlavně, když musela používat body-double jenom kvůli tomu, aby ukázala bradavky... Slečinka.
Takže když to shrnu - dialogy jsou na houby, to co dělaj je většinou uplně mimo mísu (házet kameny na vesnici otrokářů jenom proto, aby mohli zachránit otroky - WTF?) a některý záběry vypadaj jako by tam tak uplně nepatřili nebo mohly být natočené jinak. Jenže - pořád se tam něco děje, nenudíte se i když jsou tam sem tam i epické scenérie, je tam dost krve a je tam Jason. Jason, Jason, Jason. Takže mě můžete klidně ukamenovat, ale já tomu stejně dám 70%. Tradáá. Chlapi ten film nikdy nepochopí, tohle je prostě pro holky!

Žádné komentáře:

Okomentovat