neděle 21. srpna 2011

Pretty Little Liars (#1) - Sara Shepard

Poslední dobou nedělám nic, nebo si čtu. Včera kupříkladu jsem večer chtěla jít do klubu, na rockotéku. Jenže jsem si četla, takže mi to došlo až o půl dvanácté, kdy jsem knížku dočetla. 260 stránek za odpoledne s dlouhými přestávkami na přecházení po pokoji a přemýšlení nad námětem další povídky, kterou stejně nikdy nenapíšu. To poslední dobou dělám častu, uzavírám se do světa uvnitř své hlavy a... No to je jedno.
Každopádně jsem za odpoledne přečetla knížku. Roztomilé malé lhářky, neboli Pretty Little Liars od Sary Shepard. Docela bych si tipla, že znáte ten seriál, má už tuším dvě série. Já ho nikdy neviděla, nějak jsem na to nebyla moc zvědavá. Každopádně, když jsem knížku viděla v knihovně, řekal jsem si - proč to nezkusit? A možná jsem dobře udělala, protože jsem se potřebovala zabořit do nějakého rychle se odvíjejícího příběhu. A tahle knížka se snad četla sama. Ale na druhou stranu, přapadala mi až moc průměrná. Takové Desperate Housewives pro teenagery.
Příběh čtyřech holek, jejichž kamarádka před třemi roky zmizela a ony se od té doby odcizily. Jedna se pořád zoufale snaží být ve všem nejlepší, nebo alespoň lepší než její starší sestra. Druhá se rozhoduje o tom, co vlastně od života chce a snaží se skoncovat s něčím, co ji nenaplňuje. Třetí se po letech vrátila z Evropy a snaží se znovu zapadnout. A čtvrtá zhubla a teď, jediné po čem touží, je být dokonalá. A pak jejich pátá kamarádka. Ta zmizelá, nejspíš mrtvá. Věděla o každé z nich víc, než kdokoli jiný. A teď je tu někdo, kdo ví stejně tolik. A rozhodl se vyhrabat všechna tajemství, která měla zůstat navždy skrytá.
Myslím, že mi na celé knížce nejvíc vadilo, že se pořád mluví o něčem, co se stalo, ale ani na konci nikdo pořádně nevysvětlí, co. Nejspíš to bude tím, že je na pokračování. Ale stejně... Když už to tak tak vypadá, že někdo alespoň vysvětlí to, co holky před lety provedly, knížka skončí a vám nezbývá nic jiného, než čekat a přečíst si další díl. Který si já mimochodem nemám šanci přečíst, protože ho do češtiny nikdo nepřeložil. A jsem asi moc líná na to, abych se snažila si ho někde schánět. Takže adieu, Pretty Little Liars. Možná se někdy podívám na seriál, zatím pouze děkuji za relativně příjemně zabité odpoledne.

Žádné komentáře:

Okomentovat